Tööbik on ettevõtetele suunatud abivahend töökeskkonna informatsiooni haldamiseks. Tööbik on mõeldud kasutamiseks ettevõtte juhtidele, keskastmejuhtidele ja spetsialistidele, kelle ülesandeks on ettevõttes töökeskkonna riskianalüüsi läbiviimine, riskide mõju vähendamiseks tegevuskava koostamine ja selle elluviimine.
Seda on lihtne ja mugav koostada:
- Kaardista ettevõtte töökeskkond, lisades kõik ettevõttes kasutusel olevad tööruumid, töövahendid, ametid ja töölaadid. Alusta kaardistamist tööruumide lisamisest, valides avakuvalt või „Tööruum“ teemalehelt „+ Lisa tööruum“. Kui oled tööruumid kaardistanud, jätka töövahendite kaardistamisega, valides avakuvalt või „Töövahendid“ teemalehelt „+ Lisa töövahend“. Jätka sama tegevust ka ametite ja töölaadide kirjeldamisel.
- Järgnevalt vali avakuvalt „Ohutegurid“ ja vajuta seejärel „+ Lisa ohutegur“ kaardistamaks tööruumidest, töövahenditest, ametitest ja töölaadidest tulenevad ohutegurid. Lisa kõik ettevõtte töökeskkonna ohutegurid.
- Töökeskkonna ohutegurite riskitaset saad hinnata vajutades avakuval „Riskihaldus“.
- Kõige viimasena kaardista ettevõtte töötajad, valides avakuval „+ Lisa töötaja“. Tööbikusse sisestatud töötajad leiad avakuval „Töötajad“.
- Töötaja nimel klikkides avaneb töötaja profiil. Järgnevalt seo iga töötaja tööruumi, töövahendite, ameti ja töölaadidega, valides iga nimetatud teema all „+ Lisa“.
- Ülaltoodud sammude järgmisel ja Tööbiku põhjalikul täitmisel on riskianalüüs valmis.